• nl

Inzetbaarheid

BACK TO NEWS

CMF inzetbaar voor alle branches

CMF (Claims Management Filter) een belangrijke tool die helpt het schadebehandelingsproces te verbeteren. Het is met name bedoeld om de kosten van het proces te verlagen, de kwaliteit te verhogen en claims beter beheersbaar te maken. Daarnaast is het uitermate geschikt om aan fraudemanagement te doen. De tool bewijst zich al bijna 20 jaar voor de branche “auto” onder onze huidige klanten. Sinds dit jaar is gebleken dat CMF veel breder inzetbaar is dan alleen voor de autobranche. CMF is inzetbaar voor alle branches en soorten claims waar voldoende “data” beschikbaar is en een gestandaardiseerde input. Dit is o.a. het geval bij:

– Autoverzekeraars
– Ziektekostenverzekeaars
– Inboedelverzekeraars
– Reisverzekeraars
– Telefoonverzekeraars

Enige voorwaarden aan CMF:

Gestandaardiseerde input/registratie
Voor gebruik van CMF is het is noodzakelijk dat claims op een gestandaardiseerde manier worden geregisteerd, zodat deze input vanuit het klantsysteem naar het filter gestuurd kan worden. De meeste verzekeraars maken al gebruik van gestandaardiseerde input.

Voldoende data
CMF werkt het best als er voldoende data beschikbaar is of data kan worden verzameld in de toekomst. Met deze data kan CMF geautomatiseerd vergelijkingen maken aan de hand van statistiek of moderner gezegd “big data”.

Business regels opstellen
Business regels zijn het volgende belangrijke component uit CMF. In de meeste gevallen zijn er al business regels opgesteld vanuit een verzekeraar die te maken krijgt met claims, als dit niet het geval is helpt Posthuma Partners hun klanten daar graag bij. Een business regel kan bijvoorbeeld zijn: alle claims met eigenschap x moeten gecontroleerd worden. CMF maakt gebruik van deze regels tijdens het automatisch controleren van de claim, daarnaast toetst het ook de regels zelf. Daardoor is het mogelijk om de Business regels continu aan te scherpen en bij te sturen, zodat deze regels altijd up to date blijven en zo het beste resultaat genereren.

Besparing door automatisering, efficiëntere inzet en fraudemanagement
Gebruik van CMF leidt in alle gevallen direct tot besparing, omdat het proces geautomatiseerd wordt uitgevoerd. Hierdoor is het mogelijk om binnen hetzelfde tijdsbestek veel meer claims te controleren en af te handelen. Ook de inzet van expertise en mankracht wordt efficiënter. Zo wordt er alleen expertise advies gegeven op de claims waar dat echt nodig is. Naast deze procesverbeteringen is CMF is een zeer handige tool om aan fraude-management te doen. Potentiële fraudegevallen worden vroegtijdig opgespoord. Fraude is een van de grootste bespaarposten van dit moment.

Interesting news? Dont forget to share.

Bel mij terug

Nieuwsgierig geworden? Laat een telefoonnummer achter en je wordt teruggebeld door één van onze consultants.

BEL MIJ TERUG